Tuesday, November 2, 2010

Kursus Mbfpc @ Sabah

Baru-baru ni ummi menghadiri kursus ni, alhamdulillah dapat juga menghadirinya walaupun beberapa hari sebelum tu ummi bergelut dengan penyakit asthma ummi, 2, 3 kali pergi emergency hospital beaufort pigi pump nebuliser, akhirnya alhamdulillah sangat Allah beri juga kesihatan dan kesempatan untuk menghadirinya...syukur Lillahi Taala.

Suami lah orang yang selalu jadi mangsa kena pertanyaan bertalu2..."Bang dapat kah ummi ni pegi ahhh? sihat kah lagi ni sebelum 29/10/2010 ni...", Baba tenang saja menjawab, dia tau kerisauan ummi tahap mana "Insyaallah sihat tu dapat juga kita pigi nanti" Terima kasih suamiku dikaulah penyokong ku yang sentiasa memberikan semangat dalam apa jua, dan takkan ummi sampai dapat menyusukan  anak kedua ni sampailah berumur 1 Tahun 11 bulan sehingga sekarang ni..kalau bukan kerana dia suamiku.

Dan Kedatangan administrator Mbfpc juga adalah peniup semangat untukku menambahkan ilmu bf dan ingin menyedarkan mereka di luar sana bahawa inilah susu terbaik di dunia Susu Ibu yang teristimewa hanya untuk anak-anak kita (manusia) sendiri. Dan apa yang ku tahu setelah datang ke kursus ini ku tidak bersendirian menghadapinya di Sabah ini..dan aku bukanlah orang yang ganjil di Beaufort ini kerana walau bekerja masih dapat menyusukan anak tanpa bantuan susu tin / formula / susu lembu....InsyaAllah doakan kami di Zon Sabah ini semakin menyedari kepentingan susu ibu ini.

Ni ada beberapa gambar kenangan dari pada kursus:-

Nurse Chin dari Tambunan menyampaikan hasil pembentangan kumpulan

Ni pulak hasil pembentangan kumpulan c ummi (lawak lukisan kami yg nda berapa kreatif nih hehe)

Para peserta khusyuk mendengar

Puan Kamariah dari http://www.susuibu.com/ meyampaikan amanat untuk penyimpanan buku rujukan penyusuan susu ibu.

Teng...teng...teng sesi bergambar di hari terakhir kursus

2 comments:

  1. waaahhhh.. awal kakak ahh.. ku mau menunggu curik2 gambar dari org lain dulu ni..

    ReplyDelete
  2. saja ndada kerja ni, kebetulan ada beberapa gambar sama kakak, kakak pun menunggu jugak dorang yg lain2 tag gambar di facebook :)

    ReplyDelete